dijous, 7 d’octubre del 2010

LOS LÍMITES ERÓTICOS DE ROBERTO MICHELS

MICHELS, ROBERTO. Los límites eróticos. València, Biblioteca de Estudios - Antologia de la Felicidad Conyugal, (anys 30). Il·lustració Toni. (18 x 12 cm.)

23 comentaris:

  1. De sobte he pensat: més dona objecte, té més vida l'arbre que no pas ella. Mira, coses que passen pel magí :)

    ResponElimina
  2. Clídice,

    Compara aquesta portada amb la de Placer recíproco il·lustrada per Renau que tenim a la Galeria d'Imatges (encara no hi havia paelles els dijous) i veuras la diferència de qualitat.

    I si, tens tota la raó amb el teu comentari.

    ResponElimina
  3. Veig que tots dos estan editats a València, un homenatge l'un de l'altre? En tot cas en el de Renau l'actitud de la dona i la mà poden fer un efecte més d'amenaça. En aquest la dona sembla absent, acceptant. Allò de: "blau, el sostre el pintaré de color blau" :D Ara, en tots dos l'efecte és el mateix, la masculinitat més intuïda que representada i la cossificació de la femella al seu servei.

    ResponElimina
  4. Clar, pertanyen a la mateixa col·lecció que Renau i Montleón van il·lustrar i aquest Toni no sé qui és.

    Si avui hi ha masclisme, imagina't els anys 30. I això que aquesta era una col·lecció molt moderna. El franquisme va acabar amb aquesta col·lecció de sexualitat a l'abast de tothom.

    ResponElimina
  5. Una dona amb un parrús com cal, no la moda d'ara de portar-lo com una "muñeca de famosa".

    ResponElimina
  6. Carles, això ho podies haver dit abans i no m'hagués gastat tants calés en la depilació elèctrica...

    Galderich, ja veus, aquesta Antologia de la Felicidad Conyugal que has penjat avui ja ens està portant problemes conjugals!!!

    ResponElimina
  7. Carles i Mari Carmen,

    Aquestes antologies de la Felicidad Conyugal ja pretenien sotregar la convivència del personal...

    Mari Carme, investiga si hi ha perruques pel parrús!

    ResponElimina
  8. Sí...n'hi han. El seu ús és molt extès entre les japoneses (¿?)
    ...
    El llibre aclareix quins eren els límits eròtics de l'època?...què difícil definir-los, i tot i que estic d'acord en què d'eròtic aquesta portada en té ben poc, penseu també, en la dificultat d' il.lustrar aquest encàrrec.

    Jo ja veig el dibuixant donant-li voltes i més voltes..."i jo que caram dibuixo ara?"

    ResponElimina
  9. a mi sembla m'alucina aquests erotismes dels anys 30. Els meus avis van nèixer el 1900, no mel's imagino amb aquesta portada...he he..

    ResponElimina
  10. Aris, hi ha un abans i un després -sobretot un després- de la República, quan vàrem caminar cap enrrere com els carancs, i no només pel que fa a sexualitat i ètica, sinó també en qüestions d'estètica.

    ResponElimina
  11. I truly love your website.. Excellent colors & theme. Did you develop this amazing site yourself?
    Please reply back as I'm hoping to create my own personal website and would like to find out where you got this from or just what the theme is called. Many thanks!
    My website ... amphora pipe tobacco

    ResponElimina
  12. certainly like your web site however you need to
    take a look at the spelling on several of your posts.
    Many of them are rife with spelling problems and I in finding it very troublesome to tell the truth however I'll certainly come back again.
    Feel free to visit my homepage ; lägenheter till salu i Bodrum

    ResponElimina
  13. I always used to study article in news papers but now as I am a user of web so
    from now I am using net for content, thanks to web.
    Also visit my blog Asunnot Bodrumissa

    ResponElimina
  14. Hey! Someone in my Myspace group shared this site with us so I came to
    look it over. I'm definitely loving the information. I'm book-marking and will be tweeting this
    to my followers! Excellent blog and superb design.
    Here is my web-site immobilien Antalya

    ResponElimina
  15. Hi Dear, are you really visiting this site daily, if so after
    that you will definitely obtain pleasant know-how.
    My website: http://asuntoturkista.net/kiinteistot-alanya/

    ResponElimina
  16. Magnificent goods from you, man. I have understand your stuff previous to and you
    are just extremely fantastic. I actually like what you have acquired here,
    really like what you are saying and the way in which you
    say it. You make it entertaining and you still care for to keep
    it smart. I can not wait to read much more from you. This is
    actually a wonderful website.
    Also visit my website - Bolig i Bodrum

    ResponElimina
  17. Great delivery. Great arguments. Keep up the amazing work.
    Also visit my web blog boligityrkia.net

    ResponElimina
  18. Heya i'm for the first time here. I came across this board and I find It really useful & it helped me out much. I hope to give something back and aid others like you helped me.
    Also see my webpage :: Asunnot Antalyassa

    ResponElimina
  19. Oh my goodness! Awesome article dude! Thank you so much, However
    I am going through problems with your RSS.
    I don't understand the reason why I can't join it.
    Is there anybody having similar RSS problems? Anyone who knows
    the answer can you kindly respond? Thanx!!
    My weblog - http://propertyinturkeyforsale.net/property-bodrum

    ResponElimina
  20. Howdy would you mind letting me know which hosting company you're using? I've loaded
    your blog in 3 different web browsers and I must say this blog
    loads a lot quicker then most. Can you recommend a good
    internet hosting provider at a reasonable price? Thanks, I appreciate
    it!
    Stop by my web-site : tattoo removal cream

    ResponElimina
  21. I am sure this piece of writing has touched all
    the internet visitors, its really really good piece of writing on
    building up new blog.
    Also visit my web page :: Old holborn tabak

    ResponElimina
  22. Hi there, all the time i used to check web site posts here in the early hours
    in the break of day, because i like to find out more and more.
    Take a look at my blog : golden virginia

    ResponElimina
  23. When covering the area, it should be enough to use a
    regular bandage. Another available treatment option that can be done at home without a prescription is a topical ointment.
    There are a wide range of self tanners to choose from
    at department stores, but why not treat yourself to a spray tan at your nearest tanning salon.


    Here is my web site ... Mole Removal

    ResponElimina